[Wikipl-l] Propozycja zmian w szablonach

Radomil Binek radomilbinek w gmail.com
Czw, 10 Maj 2007, 09:33:01 UTC

> Natomiast mnie też zainteresowało bezapelacyjne stwierdzenie o tym co służy
> Wikipedii. Jak i późniejsze wypowiedzi z konta Radomil ;-) . Obie zaistniały
> w oderwaniu od realiów, cokolwiek zrozumiałym w naszym jednak półświatku
> umiejącym edytować na poziomach od średniego do super zaawansowanego.

Sorki, ale obwaiam się, że to nie "ci ludzie" są oderwani od realiów.
Większość wikipedystów nie pasjonuje się programowaniem a edytują
wikipedietylko dla tego, że jest to proste.

> Faktycznie rzecz w tych ludziach. Otóż wiki jest produktem w pierwszej
> kolejności do czytania - przez większość ludzkości, czyli Wikipedia ma
> służyć do czytania i w żadnym wypadku nie ma służyć Wikipedii (lub
> społeczności jej edytorów).

Najpierw musi być co czytać. Gdyby hasła pisali sami "programiści"
Wikipedia byłaby prawdopodobnie leksykonem z dziedziny elektroniki z
ewentualną domieszką pokemonów.

> [...]
> tak wielkiego znaczenia wobec celu pierwszego.

> Proszę obalić tezę, że popularność Wikipedia
> zawdzięcza jakości swojego kontentu a nie pierwszym miejscom spośród miliona
> wskazań (często pewnie lepszym niż wskazanie na wiki) w wynikach guglania
> jakiegoś słowa. Jeśli obalić się nie da, to będzie to oznaczało, że wiki
> jest już uwikłana w relacje w biznesem. Oczywiście można z pozycji
> religijnych udawać, że tak nie jest, ale z takimi osobami ja osobiście nie
> będę w stanie porozumieć się, gdyż uważam, że uwikłanie jest. Może nawet
> groźniejsze niż jestem w stanie podejrzewać.

Uroczy sofizmat, ale podajac jakąś tezę to ty masz ją udowodnić, a nie
zakładać, że jest poprawna aż ktoś inny Cię przekona, że się mylisz.

> Ale póki co nie widzę powodu,
> aby w takiej sytuacji nie wspierać - oczywiście jeśli ma to sens i służy
> Wikipedii, czyli celowi pierwszemu - i współpracować z takim ciekawym
> rodzimym przedsięwzięciem jak choćby Netsprint. Zresztą ludzie od niego też
> rodzimi ;-) i sympatyczni.

Wikipedia to "wspólna piaskonica" ;) Programisciu nie są tu jakąś
uprzywilejowaną grupą.