[Wikipl-l] Propozycja zmian w szablonach

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Wto, 8 Maj 2007, 13:35:03 UTC

08-05-07, Holek <holek.n w gmail.com> napisał(a):
> Nie chodzi o to. Chodzi o przystosowanie Wikipedii dla programistów
> wyszukiwarki NetSprint. Dzięki takiemu użyciu wszystko byłoby łatwiej
> znaleźć. Mamy te:
>
> {{disambig-item|Lepton (mechanika kwantowa)|Leptony w mechanice
> kwantowej|grupa 12 cząstek elementarnych: [[elektron]], [[mion]],
> [[taon]], [[neutrino elektronowe]], [[neutrino mionowe]], [[neutrino
> taonowe]] oraz odpowiadające im [[antycząstka|antycząstki]].}}
> {{disambig-item|Lepton (moneta)|Lepton|[[moneta]] [[miedź|miedziana]]
> bita w [[starożytna Grecja|starożytnej Grecji]].}}

> [...]

Pod warunkiem, że użytkownikowi się nie pomyli i nie wstawi tych
parametrów na odwrót, co wielu będzie czyniło o ile w ogóle będzie się
im chciał stosować taki skomplikowany mechanizm do pisania prostej
rzeczy.

Idąc dalej tym tropem można by wymusić od użytkowników, żeby np: każdy
akapit artykułu pisali za pomocą szablonu: Np:

{{pargagraf-item|Tekst paragrafu|słowo kluczowe dla bota|przypis literaturowy}}

na pewno by to ułatwiło botowi wyszukiwawczemu zadanie - np: można by
odnajdywać paragrafy w artykułach, które mają to samo słowo kluczowe.

Potem można wprowadzić podobny szablon do wstawiania grafiki np:

{{grafika|nazwa_pliku|opis|słowa kluczowe dla bota}}

tylko, że to jednak chyba nie tędy droga...

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl