[Wikipl-l] Czekjuzerzy

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 7 Maj 2007, 21:03:12 UTC

07-05-07, Dorożyński Janusz <dorozynskij w wampnm.webd.pl> napisał(a):
> [...]

No to kto jest w tzw. "klubie" - wynika z faktu pełnionych funkcji -
czyli w ramach Wikipedii-pl dotyczy to wszystkich checkuserów i
wszystkich którzy mają dostęp do polskiej kolejki OTRS. Checkuserzy są
wybierani u nas z nominacji społeczności, natomiast o OTRS decyduje
Fundacja. Polska kolejka OTRS obsługuje wszystkie polskojęzyczne
projekty - nie tylko Wikipedię. Zasada weryfikacji nie obejmuje
biurokratów i adminów, którzy nie mają dostępu do żadnych poufnych
informacji Fundacji, które obejmuje Fundacyjna "polityka prywatności".

Akcja Her Krissa była jego indywidualną inicjatywą, nie konsultował
jej z nikim i IMHO była zdecydowanie przedwczesna i niepotrzebnie
alarmistyczna. Na dodatek nazwał ją "lustracją". Z lustracją te zasady
nie mają nic wspólnego - Fundacja nie będzie się nikogo pytała, kim
jest, jakie ma poglądy, czy się z kimś kontaktował itp - tylko chodzi
o to, że skoro ktoś ma dostęp do personalnych danych użytkowników
projektów i innych informacji objętych polityką prywatności to
powinien mieć 18+ lat i być znany Fundacji z imienia i nazwiska, aby
można go ścignąć w sytuacji gdy naruszy politykę prywatności
udostępniając te dane osobom nieuprawnionym a potem właściciel tych
danych zechce pozwać Fundację o naruszenie jego dóbr osobistych.

Np: w przypadku OTRS gdyby jakiś ważny VIP napisał tam mail i ktoś by
ten mail upublicznił to by było naruszenie tajemnicy korespondencji,
które tenże VIP mógłby potem oprotestowywać łącznie z podaniem
Fundacji o to do sądu.

Z kolei informacje z checkusera pozwalają czasami (nie zawsze) dość
ściśle zidentyfikować całkiem konkretnie pisząca osobę.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl