[Wikipl-l] jeszcze raz o artykulach kontrowersyjnych i do usuniecia

Tomasz Wegrzanowski taw w users.sf.net
Wto, 30 Mar 2004, 22:32:48 UTC

On Tue, Mar 30, 2004 at 04:44:34PM -0500, Pawel Wajda wrote:
> Add 3 - czyli wulgaryzmy - zdania podzielone od "bez żadnej cenzury" do
> "usuwać bezwzględnie". Zanim podam rozwiązanie chciałem jeszcze raz
> zasygnalizować dlaczego jest to problemem. Wśród wielu ludzi, zwykle z
> środowisk lepiej wykształconych wulgaryzm jest nieodłącznie związany z
> prymitywizmem umysłowym. Nie należy mylić tego z pruderia. Z całą
> pewnością nie chcemy byśmy byli postrzegani jako prymitywy, a Wikipedia
> jako zbiór prymitywnych tekstów. Po drugie, jeśli kiedykolwiek dojdzie
> do jakiejś oceny stron internetowych pod względem zawartości (chyba cos
> [...]

Jestem absolutnie przeciwny temu.

1.
Wikipedia po prostu *bedzie* zbanowana na wszystkich filtrach przyzwoitosciowych.

Piszemy o seksie (ban), chorobach przenoszonych droga plciowa (ban), religii (ban),
innych sprawach swiatopogladowych (ban), polityce (ban), przemocy (ban) itd.
Powodow do zbanowania Wikipedii sa tysiace, i uzyty tu i tam wulgaryzm w zaden
sposob na to nie wplynie.

2.
Najbardziej znanym utworem zespolu XYZ jest (w przerwie tekstu znajduje się wulgaryzm. Jeśli chcesz go
przeczytać podświetl ten obszar )<font color=white">Fuck</font>.

Jaki to ma sens ?

Ostrzezenia rowniez nie maja zadnego.

3.
Obrazanie sie za *cytowanie* czegos zawierajacego przeklenstwa jest skrajnym kretynizmem.

4.
W sprawie "srodowisk lepiej wyksztalconych" proponuje przejsc sie na najblizsza
uczelnie i posluchac studentow na przerwach miedzy zajeciami.