[Wikipl-l] [niepokojąca wizja]

Sergiusz Pawlowicz ser w gnu.org
Czw, 25 Mar 2004, 13:44:55 UTC

Przeglądając  obecne  boje  o  to,  czy  Wolna  Encyklopedia
może  pisać o  organizacjach,  charakteryzując pokrótce  ich
programy, oraz  czy ma  przedstawiać fakty oparte  o badania
naukowe,  a nie  fantazje tworzone  na potrzeby  propagandy,
zaniepokoiłem się następującą wizją.

Ktoś postawi  kopię polskiej wikipedii, tylko  rozszerzoną o
wolność słowa.  Czyli -  kopiuje i  regularnie synchronizuje
z  obecnej wikipedii  całość  poza  wskazanymi przez  siebie
implicite  artykułami,  które  miałyby w  tej  nowej  wersji
prawdziwe  znaczenie, pozbawione  cenzury.  Nie jestem  asem
programowania, ale to chyba realne technicznie?

Jaka   będzie  Państwa   reakcja,  gdy   całość  pracy   bez
wysiłku  znajdzie  się  w   cudzych  rękach,  z  innym,  być
może  atrakcyjniejszym layoutem,  kopiowana co  noc, podczas
synchronizacji bedzie wyświetlał się tekst:

"Obecnie sychronizowana  jest zawartość  polskiej wikipedii,
uzupełniane są hasła dodane w  ciągu ostatnich 24 godzin, za
wyjątkiem słów, które zostały  poddane cenzurze, a ich treść
definiowana jest wyłącznie w naszym serwisie"

Z mojego punktu widzenia ta perspektywa wydaje się smutna.

Sergiusz
--
private: http://ibiblio.org/ser/ | company: http://a-k-f.com
jabber:  ser w jabber.org          | mobile:  +48  502  660860