[Wikipl-l] Propozycja Jonasza

MSB msbetley w astercity.net
Wto, 23 Mar 2004, 11:30:28 UTC

1. Naruszające prawa autorskie.
OK
2. Będące żartami, pisane nie na temat lub nie reprezentujące
merytorycznej treści.
OK
3. Zawierające wulgaryzmy lub teksty i wizerunki mogące być uznane
wulgarnymi.
Podoba mi się pomysł Hannibala - wilk syty i owca cała
4. Będące autoreklamom osoby, organizacji lub partii politycznej.

TZN, jeśli biografia jest zgodna z NPOV, nie mam nic przeciw. Ludzie
szukaja
w Interenecie notek, których nie mogą znaleźć gdzie indziej. Naszą
rolą jest zapewnić im,
by te notki miały nogi i ręce. Co do reklam - pomysł aHannibala -
obiektywny zabezpieczony stub!

5. Przedstawiających nienaturalny punkt widzenia i subiektywne
odczucia.

Wiadomo, OK

6. Pisane na temat zjawisk aktualnych lecz marginalnych,

Encyklopedia musi być obiektywna. Więc musi też pokazywać zjawiska
kulturowe,
nawet krótkotrwałe. Nie wiadomo co jest marginalne.
Ważne, by nie wciskała kitu - np. nie lansowała super diety.
Ale wspomnieć o jakimś trendzie - czemu nie? Tylko bez egzaltacji!

7. Poruszać tematy mogące wywołać śmieszność np. parapsychologia,
historie tajemnicze, plotki itp.

To też są zjawiska kulturowe. Parapsychologia i homeopatia należą do
tej samej kategorii
(wg mnie) zjawisk opartych na wierze, nie nauce. Całun turyński to
cała epopeja -
jest na Wiki i to b. ciekawy artykuł. Ukazuje również mechanizmy
powstawania przesądów.
Więc w sumie jest wartościowy, pokazuje konfrontację fantastycznej
teorii z wiedzą praktyczną i historią.
A przecież na temat całunu mozna by też napisać bzdury.
Więc wszystko zależy od AUTORA i jego ew. redaktorów (znaczy nas
wszystkich).

Reasumując
1. - bez zmian
2. - bez zmian
3. - + poprawka Hannibala dotycząca "brzydkich słów" - to mi sie
podoba!
4 - jeśli NPOV - OK, jeśli nie i ryzyko inwazji szarańczy -
zabezpieczony stub Hannibala
5. - bez zmian
6 - cenzura (w pozytywnym znaczeniu) - NPOV, ew. dane statystyczne,
spis literatury,
teorie fantastyczne vs. co o tym mówi nauka. Jeśli nie - skracać do
sensownego stubu.
7 - j.w. - usuwać teorie pokazujace fenomen z jednej strony -
jeśli jest merytoryczna dyskusja w tekście i ew. literatura itp. -
zostawiać.

Dixi