[Wikipl-l] ibn

Silthor silthor w wp.pl
Pon, 8 Mar 2004, 12:47:55 UTC

Dnia 8-03-2004 o godz. 13:30 Youandme napisał(a):

> [...]
> Hasan Ibn Ahmad to Hasan syn Ahmada
> Lajla Bint Ahmad to Lajla corka Ahmada
>
> czyli: ibn = jestem synem
> a bint = jestem corka
>
> i dalej:
>
> Ahmad Abu Hasan - Ahmad syn Hasana
> a gdy syn staje sie waznym czlonkiem spolecznosci,
> jego ojciec z wiekiem przestaje byc rozpoznawany ze swego
imienia
> i jest nazywany po prostu Abu Hasan czyli ojciec Hasana
>
> Podobnie w przypadku kobiet
> Zajnab Umm Lajla - Zajnab matka Lajli
> a z wiekiem imie kobiety przechodzi w Umm Lajla czyli matke
Lajli

> A teraz wrocmy do Saddama
>   http://en.wikipedia.org/wiki/Saddam_Hussein
> i spojrzmy na jego syna Kusaja
>   http://en.wikipedia.org/wiki/Qusay_Hussein
> Na tej stronie jego imie brzmi
>   Qusay Saddam Hussein al-Tikriti
> Co Arabowie w pelnej formie zapisaliby tak
>   Qusay ibn Saddam ibn Hussein al-Tikriti
> czyli raczej
>   Qusay syn Saddama, ktory jest synem Husseina z Tikritu
> a nie
>   Qusay, ktory ma syna Saddama, ktory ma syna Husseina i jest
> [...]

Zgadzam się z Youandme i jego prefesorem. Licznie spotykani
palestyńscy bojownicy/terroryści Abu cośtam to sami ojcowie
Dżihadów, Rewolucji i innych takich. A kobiety i mężczyźni dość
często zmieniali (teraz to chyba rzadsze) swoje nazwiska z
okazji przybycia  (lub wybicia się) potomstwa.
Silthor
Silthor

Ponad 90% Internautów wykorzystuje Internet do przeglądania
stron WWW! Zbuduj Twoją stronę www w 5 minut na webPark.pl
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fwebpark.pl&sid=133