[WikimediaSE-L] Insamlingar

Stefan Berg steffe62 at gmail.com
Sat Dec 22 09:28:52 UTC 2007

Det gäller att hålla grytan kokande och vi kanske ska titta på vad vi
kan göra för att hålla donationerna vid liv. Vi bör planera för

1. Kontinuerliga donationer och hur vi ser till att löpande får in sådana.

2. Insamlingskampanj 2008. Om vi ska ha en sådan är tre viktiga punkter
när, var och hur detta ska genomföras.

Jag har funderat på lotterier som jag tror kan ge ganska bra tillskott i
kassan, men vilka regler gäller för detta? Kan vi bedriva lotterier för
föreningsmedlemmmar utan särskilt tillstånd? Kallas det lotteri att
"donera 50 kr och får chansen att vinna en blablablabla-bok värd x00
kr"? Dvs, att man drar en vinnare bland donatorer?

--
Stefan