[WikimediaSE-L] Nya användare - många eller duktiga

Ragnar Ståhle ragnar.stahle at home.se
Tors Dec 20 19:43:39 UTC 2007

RaSten>> Jag vill påminna om att det ur finlandssvensk synpunkt är
RaSten>> självklart att man även där har ett intresse av hur svwiki
RaSten>> fungerar (likaväl som man ser till att kunna se SVT och TV4 och
RaSten>> läsa Hänt i veckan och Expressen).

LA2> Finns det rentav något frö till ett Wikimedia Finland?

Hmmm... jag har försökt förut förklara att det finlandssvenska kulturen och den finska kulturen är mer åtskilda än den finlandssvenska och den rikssvenska. Ett Wikimedia Finland skulle förmodligen heta Wikimedia Suomi och vägra att befatta sig med svenskspråkiga Wikipedia. Om inte finlandssvenska wikipedianer känner sig hemma i Wikimedia Sverige är det naturligare att bilda en egen förening än att slå sig ihop med finnarna. Men jag befarar att underlaget för en sådan förening är för litet för att ge bärkraft.

R-(

--

Ragnar Ståhle
Västervägen 10 c