[Wikimedia Danmark] Videresend: [Foundation-l] Umberto Eco's interview

Lars Aronsson lars at aronsson.se
Fre Aug 6 04:04:18 UTC 2010

On 08/04/2010 11:00 AM, Ole Palnatoke Andersen wrote:

> Kunne man tænke sig noget lignende med en dansk forfatter?

Jag hoppas någon från Wikimedia Danmark kommer över till
Bokmässan i Göteborg den 23-26 september, där Wikimedia
Sverige har en monter, http://www.bok-bibliotek.se/sv/

http://se.wikimedia.org/wiki/Projekt:Bok_och_Biblioteksmässan_2010

Där finns många författare och några som kanske vill bli
intervjuade.

Av danska författare, skulle jag vara intresserad av vad exempelvis
Tor Nørretranders och Carsten Jensen tycker om Wikipedia. Den
förra har tydligen gett en presentation vid Reboot 10,
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Share_your_Shit_-_medium_size.jpg

--
   Lars Aronsson (lars at aronsson.se)

   Wikimedia Sverige - stöd fri kunskap - http://wikimedia.se/