[Wikica-l] Hola,

Vicenç Riullop vriullopahotmail.com
Diu Nov 25 14:51:37 UTC 2007

> Em dic Marc Cortès Minguet i sóc tècnic dinamitzador del Servei de Política Lingüística (SPL) del Govern d'Andorra.
>
> Fa uns mesos vaig proposar a la feina de fer un concurs per promoure la Viquipèdia i l'edició de continguts sobre Andorra en català en aquesta gran enciclopèdia. Encara no puc assegurar que el projecte es posarà en marxa, però al cap del Servei li sembla una bona idea i ja m'he reunit amb el Daniel, a qui anomeneu 'el primer nostre viquipedista', que està obert a col·laborar amb nosaltres.

Ostres, l'usuari Cdani ens resulta un misteri. Pots explicar alguna cosa de'n Daniel? Dades públiques és clar. Potser trobaríem algun periodista interessat en entrevistar-lo per saber com es va iniciar la Viquipèdia. Podria resulta d'interès com a promoció de la Viquipèdia a Andorra.

> [...]
>
> Els objectius són aquests: promoure la Viuipèdia, ampliar-ne la informació sobre Andorra i que es faci en català. Potser després seria interessant traduir-la a altres llengües per promocionar el país.
>
> Totes les idees que pugueu aportar seran molt benvingudes.

La filosofia wiki anima a que tothom editi directament, sense por, i de forma col·laborativa. Trobo millor que els participants ho pengin directament i en tot cas es corregeixi a posteriori.

Els que han participat al Viquiprojecte:Estudiants podrien traslladar la experiència a les escoles andorranes. Tenim ja algunes guies i documentació que poden servir i també se'n poden elaborar segons faci falta. Per exemple, http://meta.wikimedia.org/wiki/Cheatsheet/ca és una 'xuleta' senzilla pensada per publicar en format pdf, com la que es veu a http://meta.wikimedia.org/wiki/Cheatsheet però qui se n'encarrega està inactiu.

Es podria engegar un Viquiprojecte:Andorra per suggerir els articles que es poden crear o ampliar, encara que el 'concurs' no quedi limitat a aquestes propostes.

Sobre les traduccions, de ben segur que es faran si els articles són bons. De fet, el poc que hi ha a la Viquipèdia ja ha estat traduït al castellà. Crec que la Viquipèdia en català hauria de ser la referència sobre Andorra. Si tenim una bona col·lecció d'articles es pot promocionar la seva traducció fàcilment al castellà, anglès i francès.

A banda del concurs, pels usuaris habituals ens aniria bé tenir fonts d'informació: dades públiques o textos de domini públic. Els més experimentats en sabran treure profit i pot ser una millora en paral·lel que animi la promoció.

Vicenç Riullop

Un document HTML ha estat eliminat...

Més informació de la llista de correu WikiCA-l